top of page

The Digital CEO

Updated: Oct 18, 2020



Ostatnio dużo dyskutujemy jak rola współczesnego CEO musi się zmienić, aby sprostać cyfrowej transformacji. Podstawowe umiejętności lidera oprócz skutecznego przywództwa powinny moim zdaniem koncentrować się na dostosowaniu organizacji do szybkich zmian, stałym przeglądzie wewnętrznych procesów oraz umiejętności patrzenia do przodu, często gdy pożar wynikający z codziennych wyzwań płonie tuż pod nogami. Równie ważne jest wyraźnie przekazywanie wizji cyfrowej ewolucji w organizacji, zwłaszcza do osób, które w obawie przed nachodzącymi zmianami często są w opozycji.

To ciekawy czas dla każdego CEO, zwłaszcza biorąc pod uwagę tempo w jakim cyfrowe innowacje wkradają się do wszystkich branż i każdego przedsiębiorstwa, często podważając sens jego obecnego modelu biznesowego. Nie dziwi więc nikogo fakt, że cyfrowa transformacja przez każdego prezesa jest wskazywana jako podstawowe wyzwanie w najbliższych latach.

W mojej ocenie błędem większości CEO jest patrzenie na cyfrową rewolucję wyłącznie przez pryzmat technologii i podejmowanie często poważnych wyzwań związanych z prowadzeniem takiej transformacji biznesowej w oderwaniu od pozostałych procesów w organizacji. Zwłaszcza tych procesów, które na pierwszy rzut oka nie mają wiele wspólnego z cyfrową transformacją.

Jako pierwszy z brzegu przykład podam brak zmian w procesie rekrutacji i utrzymania kluczowych pracowników, czy też brak myślenia o środowisku pracy dla pokoleń np. milenialsów, którzy zaraz będą stanowili ponad połowę naszych team'ów, a potem staną się managerami tych zespołów.

Równie często jest też tak, że C-level doskonale zna i rozumie wyzwania związane z transformacją, natomiast im niżej w strukturach organizacji tym wiedza i zrozumienie gdzie tak szybko biegniemy po prostu nie dociera. Czyli nic innego jak brak przekazywania spójnej i zrozumiałej dla wszystkich wizji, a tego nie da się rozwiązać wyłącznie cyklicznymi spotkaniami z załogą.

Dlatego też zostanie cyfrowym liderem nadchodzącego jutra, prawdziwym Digital CEO nie jest kwestią wyłącznie wiedzy technicznej. Tak naprawdę chodzi o stworzenie zwinnej organizacji, która potrafi trafnie zdiagnozować jaki typ zmian jest niezbędny i szybko reagować na najbardziej konkurencyjne wyzwania.

Comments


Contact

Al. Jana Pawła II 61/205

01-031 Warsaw, Poland

klepacki.m@gmail.com

Thanks for submitting!

  • LinkedIn

© 2020 by Heartbridge Partners

bottom of page